Yaptıklarını paylaşmak insana farklı hazlar yaşatıyor.Evet işte bunu ben yaptım diyebiliyorsun blogumda genelde kendi yazdığım kodları paylaşmaya , kendi yaşadığım sorunları anlatmaya ve bulduğum çözümleri paylaşmaya çalışıyorum.
Bazen arkadaşlar tarafından eleştiri alıyorum neden sadece teknik konularda yazıyorsun veya neden kendi web siteni yapmıyorsun ..... şeklinde devam ediyor.
Burda herşey hazır ekstra kod yazmanıza gerek yok yeni ileti deyip yazdıklarınızı otomatik olarak paylaşıyorsunuz yer sıkıntınız olmuyor yönetimi kolay.
Kendi sitelerini yapanlar bir kere 1-2 ay sitenin tasarımı kodlaması ile uğraşıyorlar.
Veri tabanı tasarımı ve tutulacak belgelerin yerleştirilmesi sitede gösterimi ayrı bir iş.
Yönetimi sayfanızı yönetmek ayrı bir iştir, genel kullanıcılar sayfaları sadece onların gördükleri kadar olduklarını zannederler ve bu eksik kalmaktadır çünkü yönetim panelini oluşturmak işleri otomatik hale getirmek için yapılanlar görünenden kat be kat fazladır.
Onun için bir bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak insana bazı şeyleri yeniden keşfetmek azap geliyor.Adamlar hazır IDE (integrated development environment ) yapmışlar
Türkçe olarak geliştirme ortamı olarak adlandırabiliriz.Örnek olarak Eclipse, Microsoft Visual Studio ortamları verilebilir.
Bu IDE leri kullanmak veya var olan olanakları değerlendirmemek işi gereksiz yere uzatmaktır.
En az gereklilikle istediklerini yaptırmak bir sistemin ilk unsurudur.Blogspot ta bunlar için yeterli olduğu sürece yazılarıma burada devam edeceğim.
16 May 2008
7 May 2008
C# 2005 te ArrayList e Nesne ekleme ve nesnedeki verileri ekrana yazdırma
Kendi oluşturduğumuz nesneleri ArrayList kullanarak saklıyoruz
Sonrasında bu nesneleri foreach le dolaşarak ekrana yazdırıyoruz.
//Nesnemizi tanımlıyoruz
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication1
{
class Nesne
{
string ad, soyad;
int numara;
//getter ve setter lar
public int Numara
{
get { return numara; }
set { numara = value; }
}
public string Ad
{
get { return ad; }
set { ad = value; }
}
public string Soyad
{
get { return soyad; }
set { soyad = value; }
}
//constructor
public Nesne(string ad, string soyad, int numara)
{
this.ad = ad;
this.soyad = soyad;
this.numara = numara;
}
//override edilmiş ToString metodu (ekrana yazdırma yapan kısım)
public override string ToString() {
return String.Format("adı : "+this.ad+" soyad : "+this.soyad + " numara : "+this.numara);
}
}
}
//Ana Programımız
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Collections;//ArrayList i kullanmak için sistem kolleksiyonlarını programımıza //eklememiz gerek
namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
ArrayList deneme = new ArrayList();
Nesne local = new Nesne("olcay", "yalgın", 1);
Nesne local2 = new Nesne("mustafa", "yıldırım", 2);
Nesne local3 = new Nesne("ozgun", "koca", 3);
Nesne local4 = new Nesne("oguz", "bingul", 4);
deneme.Add(local);
deneme.Add(local2);
deneme.Add(local3);
deneme.Add(local4);
Console.WriteLine("Listeyi Ekrana yaz:");
foreach (Nesne i in deneme)
{
Console.WriteLine(" " + i);
Console.ReadKey();
/* ReadKey i buraya yazarsanız ilkini yazar herhangi bir tuşa bastıkça Array deki verileri yazar.Ama foreach in dışına yazarsanız tüm listeyi ekrana yazar programı bitirmeniz için bir tuşa basmanızı bekler. */
}
}
}
}
Sonrasında bu nesneleri foreach le dolaşarak ekrana yazdırıyoruz.
//Nesnemizi tanımlıyoruz
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication1
{
class Nesne
{
string ad, soyad;
int numara;
//getter ve setter lar
public int Numara
{
get { return numara; }
set { numara = value; }
}
public string Ad
{
get { return ad; }
set { ad = value; }
}
public string Soyad
{
get { return soyad; }
set { soyad = value; }
}
//constructor
public Nesne(string ad, string soyad, int numara)
{
this.ad = ad;
this.soyad = soyad;
this.numara = numara;
}
//override edilmiş ToString metodu (ekrana yazdırma yapan kısım)
public override string ToString() {
return String.Format("adı : "+this.ad+" soyad : "+this.soyad + " numara : "+this.numara);
}
}
}
//Ana Programımız
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Collections;//ArrayList i kullanmak için sistem kolleksiyonlarını programımıza //eklememiz gerek
namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
ArrayList deneme = new ArrayList();
Nesne local = new Nesne("olcay", "yalgın", 1);
Nesne local2 = new Nesne("mustafa", "yıldırım", 2);
Nesne local3 = new Nesne("ozgun", "koca", 3);
Nesne local4 = new Nesne("oguz", "bingul", 4);
deneme.Add(local);
deneme.Add(local2);
deneme.Add(local3);
deneme.Add(local4);
Console.WriteLine("Listeyi Ekrana yaz:");
foreach (Nesne i in deneme)
{
Console.WriteLine(" " + i);
Console.ReadKey();
/* ReadKey i buraya yazarsanız ilkini yazar herhangi bir tuşa bastıkça Array deki verileri yazar.Ama foreach in dışına yazarsanız tüm listeyi ekrana yazar programı bitirmeniz için bir tuşa basmanızı bekler. */
}
}
}
}
Etiketler:
VS2005
24 Nis 2008
STORE PROCEDURE 1
Sql server da store procedure yardımı ile girilecek bilgilerin var olup olmadığı kontrol edilerek veri tabanına ekleyen sorgu.
yukarıdaki tabloyu kullanarak store procedure yardımı ile aynı "altSeviyeAd" girilmemesi için sorgumuza eklenti yapacağız
Sorgumuz:
set ANSI_NULLS ON
set QUOTED_IDENTIFIER ON
go
ALTER Procedure [dbo].[AddHZR_AltSeviye] @altSeviyeKod smallint output, @seviyeKod smallint, @altSeviyeAd nvarchar(30) AS BEGIN
IF NOT EXISTS (SELECT * FROM HZR_AltSeviye WHERE altSeviyeAd=@altSeviyeAd)
INSERT INTO HZR_AltSeviye (seviyeKod, altSeviyeAd) VALUES (@seviyeKod, @altSeviyeAd) SELECT @altSeviyeKod=@@Identity END
burada IF NOT EXIST( ) cşeklinde devam eden satır bizim koşulumuzdur.Aynı "altSeviyeAd" ın var olup olmadığını kontrol ediyor eğer yoksa ekleme yapıyor varsa sorgu bir şey yapmadan sonlanıyor
16 Nis 2008
Yönet2008 den akılda kalanlar
- Yaptıklarından değil,yapmadıklarından pişman ol.
- Fikirlerine sahip çık.
- Yazdıklarını yap,Yaptıklarını yaz,Yazdıklarınıda oku!
- Yaptığın işe sıkı sarıl.
- Ancak hiçbir iş yapmayan birisi,hiç hata yapmaz.
- İyi yapılmış bir iş,iyi söz söylemekten iyidir.
- Lider, ileride bu iş nasıl olmalıdır sorusunu sorandır.
- Yönetici,kurallar dahilinde görevini yapandır.
- Liderliğe giden yol = Fark Yaratmaktır! (Ne farkım var sorusunu sor)
Şablon Değişikliği
Uzun zamandır yeniden düzenlemek istiyordum blogun görüntüsünü
yazıların ekranda enine daha fazla yayılmasını ve bu sayede sayfa uzunluğunun azalmasını istiyordum şimdi oldu.
yazıların ekranda enine daha fazla yayılmasını ve bu sayede sayfa uzunluğunun azalmasını istiyordum şimdi oldu.
Etiketler:
haykırışlar
15 Nis 2008
Yönet2008 sonrası
Perşembe 8 saatlik bir yolculuktan sonra Ankara'ya vardım.
Aşti de yönet2008 den arkadaşlar karşıladı ilginçlikler orda başlamıştı otobüstende indim kafamı bi kaldırdım ortaokul arkadaşım Osman da yönet2008 e katılmış en son 2000 yılında görmüştüm. İkimizde şaşırdık ama güzel bi karşılaşma oldu.
3 günde 9 konuşmacı 5 farklı mekan gördük.
Güzel bir organizasyondu,organizasyon takımında bulunan arkadaşlara bir daha teşekkürler.
Kişisel ve sosyal gelişimim için faydalı bir 4 gün geçirdim Ankarada.
Şunuda anladım o kadar sene Ankara'ya gelip gitmeme rağmen sadece 1 tane arkadaşım varmış orada, kamp bitiminden otobüsüm kalkana kadar ki 4 saatlik sürede yanımda bulunan bi ortaokul arkadaşım olan Hakan'a da teşekkür etmek istiyorum ama bu organizasyon sonunda Türkiye'nin çeşitli yerlerinden olmak üzere bir çok kişi ile tanıştım ve Ankara'daki arkadaş çevrem arttı umarım bu arkadaşlıkla uzun zaman devam eder.
Aşti de yönet2008 den arkadaşlar karşıladı ilginçlikler orda başlamıştı otobüstende indim kafamı bi kaldırdım ortaokul arkadaşım Osman da yönet2008 e katılmış en son 2000 yılında görmüştüm. İkimizde şaşırdık ama güzel bi karşılaşma oldu.
3 günde 9 konuşmacı 5 farklı mekan gördük.
Güzel bir organizasyondu,organizasyon takımında bulunan arkadaşlara bir daha teşekkürler.
Kişisel ve sosyal gelişimim için faydalı bir 4 gün geçirdim Ankarada.
Şunuda anladım o kadar sene Ankara'ya gelip gitmeme rağmen sadece 1 tane arkadaşım varmış orada, kamp bitiminden otobüsüm kalkana kadar ki 4 saatlik sürede yanımda bulunan bi ortaokul arkadaşım olan Hakan'a da teşekkür etmek istiyorum ama bu organizasyon sonunda Türkiye'nin çeşitli yerlerinden olmak üzere bir çok kişi ile tanıştım ve Ankara'daki arkadaş çevrem arttı umarım bu arkadaşlıkla uzun zaman devam eder.
Etiketler:
haykırışlar
4 Nis 2008
YONET2008
Bilkent Üniversitesi Mühendislik Topluluğu tarafından düzenlenen mühendislik öğrencilerine yönelik yöneticilik ve liderlik kampıdır.
Geçen sene katılmayı başaramasamda bu sene gidiyorum :))
Geçen sene katılmayı başaramasamda bu sene gidiyorum :))
Etiketler:
haykırışlar
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)