7 May 2008

C# 2005 te ArrayList e Nesne ekleme ve nesnedeki verileri ekrana yazdırma

Kendi oluşturduğumuz nesneleri ArrayList kullanarak saklıyoruz
Sonrasında bu nesneleri foreach le dolaşarak ekrana yazdırıyoruz.


//Nesnemizi tanımlıyoruz

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
class Nesne
{
string ad, soyad;
int numara;
//getter ve setter lar
public int Numara
{
get { return numara; }
set { numara = value; }
}

public string Ad
{
get { return ad; }
set { ad = value; }
}

public string Soyad
{
get { return soyad; }
set { soyad = value; }
}
//constructor
public Nesne(string ad, string soyad, int numara)
{
this.ad = ad;
this.soyad = soyad;
this.numara = numara;
}

//override edilmiş ToString metodu (ekrana yazdırma yapan kısım)
public override string ToString() {
return String.Format("adı : "+this.ad+" soyad : "+this.soyad + " numara : "+this.numara);
}

}

}


//Ana Programımız
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Collections;//ArrayList i kullanmak için sistem kolleksiyonlarını programımıza //eklememiz gerek

namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
ArrayList deneme = new ArrayList();
Nesne local = new Nesne("olcay", "yalgın", 1);
Nesne local2 = new Nesne("mustafa", "yıldırım", 2);
Nesne local3 = new Nesne("ozgun", "koca", 3);
Nesne local4 = new Nesne("oguz", "bingul", 4);
deneme.Add(local);
deneme.Add(local2);
deneme.Add(local3);
deneme.Add(local4);

Console.WriteLine("Listeyi Ekrana yaz:");
foreach (Nesne i in deneme)
{
Console.WriteLine(" " + i);

Console.ReadKey();
/* ReadKey i buraya yazarsanız ilkini yazar herhangi bir tuşa bastıkça Array deki verileri yazar.Ama foreach in dışına yazarsanız tüm listeyi ekrana yazar programı bitirmeniz için bir tuşa basmanızı bekler. */
}
}
}
}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder