26 Şub 2008

Visual Studio Denemeleri 1

Visual Studio 2005 kurdum deneme yapıyım dedim uzun zamandır .NET ortamını kullanmamıştım.HelloWorld ile başladım ama çok sade olduğunu düşündüm biraz daha karmaşık yapıyım dedim ve hem sınıf ( Class ) yapısının kullanıldığı değişkenin başka bir sınıfta oluşturulup değer atanması ve bu değeri geri dönderen ama girilen değerin sayısal bir veri olup olmadığını kontrol eden bir yapıya dönüştü..
kaynak kodlar aşağıdadır..

using System;

namespace HelloWorld
{
class Class1 //yeni bir tip
{
int sayi1;//local değişken

public int Sayi1
{
get { return sayi1; }//sayının değer dönderdiği kısım
set { sayi1 = value; }//sayıya değer atanan kısım
}
}//end Class1


class Program
{

static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("HelloWorld!");
Class1 deneme =new Class1(); //tanımlama işlemi yapılıyor
Console.WriteLine("Lütfen bir sayı giriniz");
try //try blogunun içindeki herhangi bir yerde exception
//oluşması durumunda catch blogu devreye girer.
{
deneme.Sayi1 = Convert.ToInt16(Console.ReadLine());
Console.Write("ekrana yazılan sayı : ");
Console.WriteLine(deneme.Sayi1);
}
catch
{
Console.WriteLine("sayısal bir değer girmediniz!!");
}


Console.ReadKey();
}//end Main
}//end Program
}//end namespace

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder