29 Şub 2008

ASP.NET Denemeleri 1

Uzun uğraşlar sonunda asp.net in mantığını anlamaya başladım.
Türkçe kaynaklar aradım fakat istediğim örnekleri bulamadım bende Microsoft'un kendisinin destek verdiği ASP.NET sitesinindeki videoları ve kodları inceleyerek ilk uygulamamı yaptım bu uygulama C# dili ile geliştirilmiştir.Visual Studio 2005 kullanılmıştır.Neden diye sorabilirsiniz çünkü iis(Internet Information Services)i hali hazırda barındırmakta ve ayrıca iis kurmak gibi bir çok faktörden kurtarmaktadır.
İlk sayfamız Default.aspx aspx uzantısı .net teknolojilerinin kullanıldığını göstermektedir.
Default.aspx.cs ise C# kodunu yazdığımız programın arka planda ne yaptını belirten kısımdır.Butona tıkladığımızda veya sayfa yüklendiğinde ne gibi değişiklikler olabileceğini düzenlediğimiz kısımdır.
Default.aspx :

Default.aspx.cs :


burada protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
butona tıklanıldığı zaman ne yapılacağı belirtilmektedir.EventHandler yardımı ne yapılacağı belirtilir.Ekrana birşeyler yazdırmaktan tutunda altyapıda çalışacak birşeyde burada tetiklenebilir. Zaten sayfalarımızda C# dilini kullandığımız yerde buralardır (.cs uzantısı)
Bu yapıyı derlediğimizde İnternet Explorer'ımızda
bu görüntü karşımıza gelecektir.Butona tıkladığımızda labellarımızın içerikleri değişecektir bu yapıyı default.aspx.cs de sağlıyoruz.


Not:Sayfaya kodların html hallerini koyacaktım ama sorunu daha halledemedim.
Resimlerle idare edin artık :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder