18 Haz 2008

Tatiiilllll

Sonunda bitti.. bir yılı daha bitirdik..yaşasın son sınıf olduk :)))
izmire geldiğim günü dün gibi hatırlıyorum elimde 3 tane valizle üniversitenin kapısından yurda kadar sürüne sürüne gitmiştim bu yetmezmiş gibi pazar günü geldiğim için yurtta görevli yoktu o sebeple yatak yok yorgan yok.bu sürünmeye başlayacağımızın ilk izlenimleriymiş.daha önceden düzenli bir hayatım vardı sabah erken kalkar gece erken yatardım ama hayat bu, birde bilgisayar mühendisliği öğrencisiyseniz ve uykuyu seviyorsanız geri kalan hayat sizin için pek hoş geçmeyebilir ilk zamanlar uyku daha ağır basıyordu ne olursa olsun 12 de yatıyordum ama kader ağlarını örmüş bir kere illaki sende bilmuh hayatına alışacak geceleri değil gündüzleri bir kaç saatle yetinmeye çalışacaksın diye.bu yazıyı bile yazdığım saati göz önüne alırsak şu an itibari ile alıştığımı söyleyebilirim.ama bugün için işin güzel tarafı yarın öğleden sonra denize girebileceğim.insanın yıllar boyunca her sene tatile gitmesi alışkan yapıyor hayat standartını yükseltiyor ve şimdi bunun acısını çekiyorum bundan 5 sene önce tatile gidiyoruz dediklerinde amaaan her sene gidiyoruz bu senede gitmeyelim derdim ama son 3 yıl iliğimi kemiğimi kuruttu.yaz okulları ( 2 sene boyunca) ve çalışma hayatına yaptığım giriş (2 yıl kadar) tatil tatil diye artık yalvarmaya başladım 3 gün 5 gün bile tatil yapmayı istiyor insan.Bundan sonraki senelerde nasıl olacak bilemiyorum.çalışma hayatına başlamamıza 1 yıl kaldığı düşünülürse ve yıllık izin durumları göz önünde bulundurulacak olursa artık haftasonu bile bi yerlere gitmeyi tatil sayabileceğimiz anlamına geliyor.sanırım bu yaz sondan bir önceki adam akıllı tatil olacak.
8 saatten daha az bir zaman kalmış bekle bizi didim geliyoruuuzzz.(amacımız marmaristi ama bize keleş yaptı yer kalmamış.insan kendi memleketinin istediği yerinde de tatil yapamaz oldu artık.)

13 Haz 2008

Eclipse Ortamında JUnit Testing

Uzun süredir bloga yazamıyordum.Pek yoğun olmasada yorucu bir final dönemi daha bitti.
Artık mstyldrm.tatil.com.tr diyerek tatile girdiğime kendimide inandırmaya çalışıyorum.
Son iki yıl gayet yorucu oldu,iki yazokulu sıkıntısı ve yıl içinde çalışma hayatı bedeni yıpratmış.Bu yeni yeni ortaya çıkıyor.
15 günlük bir tatilim var ardından tekrar çalışma hayatına dönüyorum.Halkbankasında 1 temmuzdan itibaren 3 ay stajer olarak çalışacağım.Hazır tatildeyken uğraşmadığım kafama takılan şeyleri yapmaya başladım.
Hala kafamda Java,C# arasında gidip gelmeler var.Hangisi üzerinde yoğuşacağıma karar veremedim bu yüzden iki tarafıda incelemeye devam ediyorum.Bugün Javada JUnit testing hakkında araştırmalar yaptım ve videolar izledim.Eğer ki sizde JUnit le ilgileyorsanız buradaki linkte güzel bir video hazırlamışlar.Benim ilgimi çekti umarım sizinde ilginizi çeker.

16 May 2008

Neden blog

Yaptıklarını paylaşmak insana farklı hazlar yaşatıyor.Evet işte bunu ben yaptım diyebiliyorsun blogumda genelde kendi yazdığım kodları paylaşmaya , kendi yaşadığım sorunları anlatmaya ve bulduğum çözümleri paylaşmaya çalışıyorum.
Bazen arkadaşlar tarafından eleştiri alıyorum neden sadece teknik konularda yazıyorsun veya neden kendi web siteni yapmıyorsun ..... şeklinde devam ediyor.
Burda herşey hazır ekstra kod yazmanıza gerek yok yeni ileti deyip yazdıklarınızı otomatik olarak paylaşıyorsunuz yer sıkıntınız olmuyor yönetimi kolay.
Kendi sitelerini yapanlar bir kere 1-2 ay sitenin tasarımı kodlaması ile uğraşıyorlar.
Veri tabanı tasarımı ve tutulacak belgelerin yerleştirilmesi sitede gösterimi ayrı bir iş.
Yönetimi sayfanızı yönetmek ayrı bir iştir, genel kullanıcılar sayfaları sadece onların gördükleri kadar olduklarını zannederler ve bu eksik kalmaktadır çünkü yönetim panelini oluşturmak işleri otomatik hale getirmek için yapılanlar görünenden kat be kat fazladır.
Onun için bir bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak insana bazı şeyleri yeniden keşfetmek azap geliyor.Adamlar hazır IDE (integrated development environment ) yapmışlar
Türkçe olarak geliştirme ortamı olarak adlandırabiliriz.Örnek olarak Eclipse, Microsoft Visual Studio ortamları verilebilir.
Bu IDE leri kullanmak veya var olan olanakları değerlendirmemek işi gereksiz yere uzatmaktır.
En az gereklilikle istediklerini yaptırmak bir sistemin ilk unsurudur.Blogspot ta bunlar için yeterli olduğu sürece yazılarıma burada devam edeceğim.

7 May 2008

C# 2005 te ArrayList e Nesne ekleme ve nesnedeki verileri ekrana yazdırma

Kendi oluşturduğumuz nesneleri ArrayList kullanarak saklıyoruz
Sonrasında bu nesneleri foreach le dolaşarak ekrana yazdırıyoruz.


//Nesnemizi tanımlıyoruz

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;

namespace ConsoleApplication1
{
class Nesne
{
string ad, soyad;
int numara;
//getter ve setter lar
public int Numara
{
get { return numara; }
set { numara = value; }
}

public string Ad
{
get { return ad; }
set { ad = value; }
}

public string Soyad
{
get { return soyad; }
set { soyad = value; }
}
//constructor
public Nesne(string ad, string soyad, int numara)
{
this.ad = ad;
this.soyad = soyad;
this.numara = numara;
}

//override edilmiş ToString metodu (ekrana yazdırma yapan kısım)
public override string ToString() {
return String.Format("adı : "+this.ad+" soyad : "+this.soyad + " numara : "+this.numara);
}

}

}


//Ana Programımız
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
using System.Collections;//ArrayList i kullanmak için sistem kolleksiyonlarını programımıza //eklememiz gerek

namespace ConsoleApplication1
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
ArrayList deneme = new ArrayList();
Nesne local = new Nesne("olcay", "yalgın", 1);
Nesne local2 = new Nesne("mustafa", "yıldırım", 2);
Nesne local3 = new Nesne("ozgun", "koca", 3);
Nesne local4 = new Nesne("oguz", "bingul", 4);
deneme.Add(local);
deneme.Add(local2);
deneme.Add(local3);
deneme.Add(local4);

Console.WriteLine("Listeyi Ekrana yaz:");
foreach (Nesne i in deneme)
{
Console.WriteLine(" " + i);

Console.ReadKey();
/* ReadKey i buraya yazarsanız ilkini yazar herhangi bir tuşa bastıkça Array deki verileri yazar.Ama foreach in dışına yazarsanız tüm listeyi ekrana yazar programı bitirmeniz için bir tuşa basmanızı bekler. */
}
}
}
}

24 Nis 2008

STORE PROCEDURE 1


Sql server da store procedure yardımı ile girilecek bilgilerin var olup olmadığı kontrol edilerek veri tabanına ekleyen sorgu.
yukarıdaki tabloyu kullanarak store procedure yardımı ile aynı "altSeviyeAd" girilmemesi için sorgumuza eklenti yapacağız
Sorgumuz:

set ANSI_NULLS ON
set QUOTED_IDENTIFIER ON
go

ALTER Procedure [dbo].[AddHZR_AltSeviye] @altSeviyeKod smallint output, @seviyeKod smallint, @altSeviyeAd nvarchar(30) AS BEGIN
IF NOT EXISTS (SELECT * FROM HZR_AltSeviye WHERE altSeviyeAd=@altSeviyeAd)
INSERT INTO HZR_AltSeviye (seviyeKod, altSeviyeAd) VALUES (@seviyeKod, @altSeviyeAd) SELECT @altSeviyeKod=@@Identity END

burada IF NOT EXIST( ) cşeklinde devam eden satır bizim koşulumuzdur.Aynı "altSeviyeAd" ın var olup olmadığını kontrol ediyor eğer yoksa ekleme yapıyor varsa sorgu bir şey yapmadan sonlanıyor

16 Nis 2008

Yönet2008 den akılda kalanlar

  • Yaptıklarından değil,yapmadıklarından pişman ol.
  • Fikirlerine sahip çık.
  • Yazdıklarını yap,Yaptıklarını yaz,Yazdıklarınıda oku!
  • Yaptığın işe sıkı sarıl.
  • Ancak hiçbir iş yapmayan birisi,hiç hata yapmaz.
  • İyi yapılmış bir iş,iyi söz söylemekten iyidir.


  • Lider, ileride bu iş nasıl olmalıdır sorusunu sorandır.
  • Yönetici,kurallar dahilinde görevini yapandır.
  • Liderliğe giden yol = Fark Yaratmaktır! (Ne farkım var sorusunu sor)

Şablon Değişikliği

Uzun zamandır yeniden düzenlemek istiyordum blogun görüntüsünü
yazıların ekranda enine daha fazla yayılmasını ve bu sayede sayfa uzunluğunun azalmasını istiyordum şimdi oldu.