Visual Studio 2005 kurdum deneme yapıyım dedim uzun zamandır .NET ortamını kullanmamıştım.HelloWorld ile başladım ama çok sade olduğunu düşündüm biraz daha karmaşık yapıyım dedim ve hem sınıf ( Class ) yapısının kullanıldığı değişkenin başka bir sınıfta oluşturulup değer atanması ve bu değeri geri dönderen ama girilen değerin sayısal bir veri olup olmadığını kontrol eden bir yapıya dönüştü..
kaynak kodlar aşağıdadır..
using System;
namespace HelloWorld
{
class Class1 //yeni bir tip
{
int sayi1;//local değişken
public int Sayi1
{
get { return sayi1; }//sayının değer dönderdiği kısım
set { sayi1 = value; }//sayıya değer atanan kısım
}
}//end Class1
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("HelloWorld!");
Class1 deneme =new Class1(); //tanımlama işlemi yapılıyor
Console.WriteLine("Lütfen bir sayı giriniz");
try //try blogunun içindeki herhangi bir yerde exception
//oluşması durumunda catch blogu devreye girer.
{
deneme.Sayi1 = Convert.ToInt16(Console.ReadLine());
Console.Write("ekrana yazılan sayı : ");
Console.WriteLine(deneme.Sayi1);
}
catch
{
Console.WriteLine("sayısal bir değer girmediniz!!");
}
Console.ReadKey();
}//end Main
}//end Program
}//end namespace
26 Şub 2008
Visual Studio .NET 2005 ve MSDN resimli kurulumu
Neden kurdum?
Yapmaya başlayacağımız -benim sonradan katıldığım- projede veri tabanı ORM (MS Visio) ile yapılmış bende o yapıyı görebilmek için Microsoft Visio Enterprise Architecture
(ORM desteği var olduğu için Ent.Arc) yüklemem gerekiyordu ama bunu yüklemek içinde hali hazırda Visual Studio kurulmuş olması şarttı.
Bende nasılsa kuracağım bunu resimli halde Web de yayınlayım dedim
Visual Studio nun gereklerini kurduk ama MSDN .NET yazılımcısının en büyük yardımcısıdır bunuda eksik etmeyelim...
25 Şub 2008
Linux ta açılışta NUMLOCK
/etc/rc.d/rc.local dizinin içine
echo "Numlock aktif ediliyor"
for i in 1 2 3 4 5 6;
do
/usr/bin/setleds+num
/dev/null
done
yazılarak login ekranında şifre kısmınıza sayı girmek için her seferinde NumLock a basmanıza gerek kalmaz
Slackware 11.0 kullanırken (en azından deneme yaparken) giriş yaparken en fazla sıkıntı çektiğim konuydu sizinde şifreleriniz harf ve sayı karşımı olursa bunu deneyebilirsiniz
Şifrenizin güvenliği için harf ve sayı hatta !'^+%& gibi işaretleri de kullanmalısınız tabi unutMAMAk kaydıyla :)
echo "Numlock aktif ediliyor"
for i in 1 2 3 4 5 6;
do
/usr/bin/setleds+num
/dev/null
done
yazılarak login ekranında şifre kısmınıza sayı girmek için her seferinde NumLock a basmanıza gerek kalmaz
Slackware 11.0 kullanırken (en azından deneme yaparken) giriş yaparken en fazla sıkıntı çektiğim konuydu sizinde şifreleriniz harf ve sayı karşımı olursa bunu deneyebilirsiniz
Şifrenizin güvenliği için harf ve sayı hatta !'^+%& gibi işaretleri de kullanmalısınız tabi unutMAMAk kaydıyla :)
Etiketler:
Linux
KDE masaüstünde kısayollar
ctrl+tab Masaüstleri arası geçiş (yeni birçok linux sürümünde birden fazla masaüstüne izin verilmiştir.)
alt+tab Uygulamalar arası geçiş
alt+f1 Uygulama menüsünü açmak (Windows taki BAŞLAT)
alt+f2 Komut penceresini açmak (Windows taki cmd -command.exe- Terminal ekranı)
alt+f4 Açık olan pencereyi kapatmak
f1 Yardım
f2 Pencerede kelime arama işlemi için
Space Dosyaları seçmek/bırakmak için
ctrl+n Dosya yöneticisini açmak (Windows için explorer -internet explorer değil!- Ubuntu Dolphin)
ctrl+a Tümünü seç
ctrl+t İçinde bulunulan pencereyi terminal de açmak (-o dizinde konumlanmış halde-)
ctrl+w Pencereyi kapatmak
ctrl+c Kopyalama
ctrl+v Yapıştırma
alt+tab Uygulamalar arası geçiş
alt+f1 Uygulama menüsünü açmak (Windows taki BAŞLAT)
alt+f2 Komut penceresini açmak (Windows taki cmd -command.exe- Terminal ekranı)
alt+f4 Açık olan pencereyi kapatmak
f1 Yardım
f2 Pencerede kelime arama işlemi için
Space Dosyaları seçmek/bırakmak için
ctrl+n Dosya yöneticisini açmak (Windows için explorer -internet explorer değil!- Ubuntu Dolphin)
ctrl+a Tümünü seç
ctrl+t İçinde bulunulan pencereyi terminal de açmak (-o dizinde konumlanmış halde-)
ctrl+w Pencereyi kapatmak
ctrl+c Kopyalama
ctrl+v Yapıştırma
Etiketler:
Linux
22 Şub 2008
30 Ara 2007
yeni döneme eklenti
yine uzun zaman olmuş yazı yazmayalı yeni sezon diye başlık açıp sıkıcı olmaz diye bir temennide bulunmuşuz haksızda çıkmadık hani :)
sıkıcı değil ama yorucu diyebiliriz ama hızlı geçti dönemin bitmesine teorik olarak bir hafta kaldı(sınavları saymazsak)
yoğun geçti demişiz ama bir tane bile paylaşımda bulunmadık umarım bundan sonra paylaşım yapmaya vakit ayırabilirim
sıkıcı değil ama yorucu diyebiliriz ama hızlı geçti dönemin bitmesine teorik olarak bir hafta kaldı(sınavları saymazsak)
yoğun geçti demişiz ama bir tane bile paylaşımda bulunmadık umarım bundan sonra paylaşım yapmaya vakit ayırabilirim
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
