17 Ağu 2010

Doküman Yönetim Sistemi ve Documentum

Aradan geçen 4 ay boyunca Sistemcilikten Yazılımcılığa geçiş yaptım. Sistemci olarak geçirdiğim 8 ayı değerlendirirsek; Windows ve Linux (RedHat,Solaris) işletim sistemleri hakkında azda olsa sistem yöneticiliği yapacak kadar bilgi öğrendim.
Uygulama sunucular dünyasına derinlemesine bir dalış yaparak IIS,Apacahe,Tomcat ve Oracle Application Server 10g deneyimlerim oldu. Sanal sunucular (VmWare) konusunda çalıştım, Telefon Bankacılığı sistem altyapısı (Nortel) hakkında bilgilendim, Banksoft'un kartlı ödeme sistemleri ile ilgili bilgiler edindim.
Aslında devam etsem alan çok genişti. Ülkenin en fazla kâr eden bankasının (ZiraatBank) sistem yöneticiliğini yaptım. Güzel bir 8 aydı, yeri geldi gece uykusuz kaldım yeri geldi yılbaşı günü çalıştım, zaman zaman sorunlar yarattım, sorunlar çözdüm zor ama bir o kadarda eğlenceli bir iş Sistem Yöneticiliği.

Gelelim bundan sonraki döneme, şu an yazılım altyapısı geliştiren ekibe katıldım, .NET ile yazılım geliştirmeye başladım şu anki proje bankaya EMC-Documentum Doküman Yönetim Sistemini Entegre etmek ve geliştirmelerde bulunmak, yeni bir konu benim için doküman yönetimi şimdilik eğitimlere katılıyorum. Toplamda 4-5 hafta sürecek olan bu eğitimlerin bitiminden sonra doküman yönetim sistemlerini anlamış olacağımı düşünüyorum.

Farklı bir alanda kariyerime başladım istediğim ama bilmediğim bir yöne doğru kaydı, sonraki dönemde de farklı bir şeyler olacağını düşünüyorum.

EMC-Documentum; Java altyapısı ile yazılmış, dokumanların meta-bilgilerini veritabanında saklayıp dokümanların kendilerini bir file-storage üzerinde tutuyor.
Java Web Servisleri yardımı ile sisteme entegre yazılımlar geliştirilebilir. MS Office ürünleri ile neredeyse tam uyumlu, Word de doküman oluşturup Check-In yaptığınızda dosya sisteme direk olarak eklenebiliyor. (check-out: dosyayı kendi üzerinize almak, check-in: dosyayı sunucuya göndermek) Web tabanlı erişim için WebTop veya TaskSpace kullanılabilir. Geliştirmeler Eclipse'in özelleştirilmiş hali olan Composer ile yapılır. Deploy etmek 3-4 tıklama ile oluyor. Sistemde 64 üzeri 8 adet farklı dosya saklanabiliyor.

Documentum'u öğrendikçe çeşitli bilgiler aktaracağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder