29 Mar 2008

Ajax eklentili ilk Asp.Net örneğim

Dün gece asp.net çalışırken uzun zamandır kafamda bir soru işareti olarak duran Ajax tekniğini kullanmaya çalışmak istedim.Ama bu süreç biraz zorluklarla dolu oldu (tam tahmin ettiğim gibi)
MS Visual Studio 2005 hali hazırda kurulu fakat Ajax eklentilerinide yapmanız gerekmektedir.
Bunun için http://ajax.asp.net sitesindeki video ları izlemekle başladım.
Bu videolar ücretsiz ve siteyede herhangi bir üyelikte gerekmiyor.

Birinci video da Ajax eklentimizi visual studio ya nasıl ekleyeceğimiz ve basit bir tane örnek anlatılmaktadır. video1

İkinci videomuzda ise Ajax control toolkit i nasıl ekleyeceğimiz ve nasıl kullanacağımız anlatılmaktadır.video2

Bu iki video da anlatılanları yaptığımız zaman Visual Studio muz Ajax enabled hale gelmiş oluyor.
Videoların içinde anlatılan bir kaç setup ve zip dosyasını indirmemiz gerekiyor.Bu dosyalar
video1 için ve video2 için buralardan indirilmektedir. Yaptığım örnek bu videolarda anlatıların aynısı olduğu için paylaşmaya gerek duymadım

NOT:ben bu videolardan bir şey anlamam benim ingilizcem yeterli değil diye bir önyargıda bulunmayın. Bende sadece izledim dinlemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder