31 Oca 2009

"IntelliJ IDEA" HelloWorld Denemesi


Canım sıkıldıkça denemediğim IDE leri deniyorum.
Java için IntelliJ IDEA adında JetBrains firmasının yazdığı ide'yi indirdim.ilk bir kaç denemem başarızsız olsa da sonrasında ilk örneğimi yazabildim tabi sitedeki örneğe bakarak.ilk örneği yazmamdaki zorluk public static void main(String[] args) satırının yazılışını unutmuş olmamdı.Sonrasında video'yu izleyince sorun çözüldü.

9 Oca 2009

Avea Kırmızı Kuşak

geçen haftalarda avea'nın kırmızı kuşak adlı programına katılmak üzere istanbulda mülakaata katıldım bir tane case verip 6 kişilk grupla bu konu hakkında yorum yapmamızı istediler sonrasında biz size haber veririz dediler ertesi hafta kırmızı kuşaklı olduğumu söyleyen bir mail attılar ve avea çalışanları ile tanıştırmak proje yapmak için ekip kurmak gibi etkinlikler için istanbula çağırdılar.15 ocakta yine istanbuldayım.Bu yıl bayağı renkli olacağa benziyor bi yandan bitirme tezi ile uğraşacağım bir yandan da avea kırmızı kuşak için proje yapacağım.

Java ve SOAP

Java ve SOAP kullanarak mobil cihazlar üzerinden web-servis yardımı ile bilgi alışverişi yapılabiliyor burada giriş seviyesinde bir anlatım var.Teknolojiler hakkında bilgiler mevcut.

Bitirme Tezi

Uzun zamandır bitirmezi tezim için araştırma yapıyorum.
Tezimin adı : Java Teknolojileri Kullanılarak Mobil Ödeme Sisteminin Geliştirilmesi
Bu projeyi 2 kişi gerçekleştireceğiz inşallah :) çünkü daha altyapı çalışmaları yapmaktayız ve kendimizi Java üzerinde geliştirmemiz gerekiyor.J2SE kullanarak pek çok ödev yapmıştık ama
J2EE bizi baya uğraştıracağa benziyor.Web kısmı, telefon üzerindeki kısım falan derken pek çok Java teknolojilerini inceliyorum.Şuan özellikle Web-Services kısmı daha çok ilgimi çekiyor.
Katmanlı mimari yapısını kullanarak .NET üzerinde yazılım geliştirmiştim o yüzden katmanlı mimari kısmında pek sorun olmayacağını düşünüyorum.Ayrıca EJB (Enterprise JavaBeans) ve SOAP (Simple Object Access Protocol) gibi yapıları kullanacağız bu teknolojiler üzerinde araştırmalarım devam etmekte. IDE olarak ise hangisini kullanacağıma karar veremedim
hem Eclipse'in hemde NetBeans'in kendine göre artıları ve eksileri var.
Şuan "java-tools-bundle-update6-windows" içinde gelen NetBeans 6.1 ve Sun Application Server üzerinde denemeler yapıyorum.İşin mobil kısmı ayrıca incelenecek çünkü o alanda bilgim hiç yok.Tüm bunlar hakkında pek çok PDF doküman okudum, bunlardan edindiğim bilgileri ve yazdığım örnekleri yakında burada paylaşacağım.

18 Eki 2008

Türkiyede ilk internet altyapısı

Bu sene son sınıf olduğumuz için midir nedir ???
en sonunda network ile ilgili ders alabiliyoruz bölümden.İki dönem boyunce Veri iletişimi ve bilgisayar ağları adında dersler alacağız.Dersimize Levent TOKER hocamız vermektedir.Kendisi ülkemizde ilk internet altyapısı kurulurken sistem yöneticiliği yapmış kişidir.
Hocamız anılarını anlatmayı çok sever.Gerçektende deneyimleri bize yol gösteriyor.
Nasıl sistemi kurdukları,fiber kabloları nasıl çektikleri neden Türkiye de ilk internet denilince Ege Üniversitesinin değilde ODTÜ'nün akla geldiğinden bahsediyor.Bu konulardan bahsederkende adını es geçmeyeceği bir kişi var o da Oğuz MANAS hocamız kendisinden ders alma şerefine nail olamadık ama ününü tüm dünya biliyor geçenlerde doğum günüydü bölümümüzde 75. yaş günü kutlandı.Bununla iligili olarak Yeni Asır gazetesi Oğuz Hoca ile bir röportaj yapmış bu içerik oğlu Alphan MANAS'ın web sayfasında bulunmaktadır.1984 yılında yapılmış bir söyleşide internetin Türkiye'ye gelmesini anlatmıştır.

4 Eki 2008

Bayram Tatili

İki aydır yazamamışız neden birincisi 6 hafta staj yaptık iş hayatının zorluğunu öğrendik insanın kendine vakit ayıramamasının ne demek olduğunu yorgun gelip canının hiç birşey yapmak istemeyişini anladık.Sonra da kayseriye gittim teknolojik araçlar açısınından tam bir felaketti internet yok olan yerlerde ise internet hızı çok düşüktü.1 ayın sonunda izmire geri döndüm bayrama bir hafta vardı geri gitmek ise zoruma gitti.Canım 15 saat yolculuğu çekmek istemedi bayramın ilk günü izmirdeydim ikinci günü denizliye gittim bayramın geri kalanı gayet güzel geçti arkadaşlar sağolsunlar misafirlerini iyi ağırladılar :)))
bayram bitti pazartesi okula başlıyoruz mezun olanlara sorduk bizim düşüncemiz bu senenin geçen seneye göre daha rahat olacağıydı ama bu sene daha zor olacakmış :))
neyse okul başlasın teknoloji yazılarımıza geri döneriz....

1 Ağu 2008

JUnit Denemeleri (devam-2)

Test yazmanız debug işinizi hafifletiyor.Ama programda asıl işi yapacağınız testleri yazmanıza yardımı olmuyor.Çünkü onların içini doldurmak size kalıyor burada da işin içine algortima bilgisi giriyor.Program yazmanın en can alıcı noktalasıdır Algoritma oluşturmak.
Şimdi asıl işin yapıldığı yere gelecek olursak
-----sınıf başlangıcı-----
package org.calculator.models;

import java.util.StringTokenizer;
import java.util.Vector;

public class HesapMakinesi {

private int sayi = 0;

public void topla(int eklenen) {
sayi = sayi + (eklenen);
}

public void cikar(int cikarilan) {
sayi = sayi - (cikarilan);

}

public int getHafiza() {
return sayi;
}

public void stringToSonuc(String gelen) {
String islenen = gelen;
String aramaKarakteri = "+-";
Vector sayilar = new Vector();//sayilar parçalanmış halde stringler halinde verktörde tutluyor
StringTokenizer tokenizer = new StringTokenizer(islenen, aramaKarakteri);
while (tokenizer.hasMoreTokens()) {
String token = tokenizer.nextToken();
sayilar.add(token);
}
char isaret = ' ';//isaretine göre işlem yapıyor +(topla) veya -(cikar)
int degisken = 0;//hangi siradaki sayının işlem göreceğini belirtiyor
sayi = Integer.valueOf(sayilar.get(0));//ilk sayının ataması yapılıyor
for (int i = 0; i < islenen.length(); ++i) {

isaret = islenen.substring(i, i + 1).charAt(0);//işaretler char olarak değiştiriliyor.

if (isaret == '+') {
degisken++;
topla(Integer.valueOf(sayilar.get(degisken)));
}
if (isaret == '-') {
degisken++;
cikar(Integer.valueOf(sayilar.get(degisken)));
}
}

}

}
----sınıf bitişi----------

topla() metodu verilen sayıyı sayi değişkenine eklemize yarıyor.
cikar() metodu verilen sayıyı sayi değişkeninden çıkarmamıza yarıyor.
ama bunlar için algoritma yazmamıza bile gerek yok sayıyı değişene sadece sayıyı ekliyor ya da çıkarıyor.İşin zor tarafı bu kadar kolay halledilemeyecek ve sizin yazacağınız metodlar.
stringToSonuc(String gelen) metodu gelen string i StringTokenizer ile parçalar ayırıyor ve
elimizdeki sayıları bir vektöre atmamızı sağlıyor.
sonra for döngüsü ile her bir karakter kontrol edilerek işaretine göre topla() ya da cikar() metotlarına değişken gönderiliyor.işaret lerin char a çevrilmesi sadece if() in içinde Stringleri karşılaştırmamış olmam.Belki bir yol vardır ama string olarak gönderdiğim değişkenlerde hatalar ortaya çıktı if() blogunun içine girmedi o yüzden char a çevirip kontrol ettim.
Bir kaç söz daha ekleyecek olursam.
Algoritma yazmadan önce o işi yapabilecek bir yol mevcut olabilir bu da işiniz kolaylaştırır.
StringTokenizer işimi bayağı kolaylaştırdı.